onsdag 6 mars 2013

Träningsläger på mallis

Visst är det fint ute på vintern, och så länge man inte fryser är det oftast riktigt trevligt att köra distanspass i snömodden. Förrförra helgen var det helt underbart väder, så här såg det ut då:





Men cykling är ju som bäst på torra landsvägar, i skinande sol och ganska många plussgrader. Därför ska jag fly undan slaskperioden här i Umeå och tillbringa två veckor på Mallorca! Planen är att det ska gå att cykla med landsvägscykeln när jag kommer tillbaka vilket kan gå med lite tur. Man har ju ingen lust att köra två veckor landsväg för att komma hem till dubbdäck och en decimeter snöslask på vägarna. Min Bianchi Sempre med ultegra di2 levererades till Falun för snart en vecka sedan och väntar nu på att få sitt premiäråk på Mallis.


Även mina Miche SWR full carbon har kommit men de får inte följa med till Mallis.


Jag åker dit med Dala-sports academy (tror jag) och vad jag har förstått är det mest elever på något cykelgymnasium som ska dit. Hur som helst är de säkert duktiga, träningsvilliga och trevliga cyklister vilket är det viktigaste! jag hoppas det är inte är några problem att jag kör själv i bergen ett par dagar för att riktigt njuta av det Mallorca har att bjuda på. Det brukar inte vara lika trevligt att köra i backig terräng med en stor grupp då det alltid är någon som inte är så stark i backarna eller bara har en dålig dag som man får vänta in hela tiden. Eller än värre om man själv har en dålig dag. Funderar på att köpa mig en fin bärbar dator så att jag kan blogga/plugga/underhålla mig själv på kvällarna när jag inte har ork att göra något annat, vilket lär bli ganska många kvällar. Nu väntar ett sista 5 timmars inomhus distanspass på IKSU innan jag först tittar förbi hemhemma i Falun för att sedan flyga ner till Mallis. Kanske blir det sista 5 timmarspasset inomhus för den här säsongen?

1 kommentar:

  1. Hej!
    Kul att se att du fortfarande bloggar, jag hade nästan glömt bort det..
    vilken fin cykel du köpt dig!! iLike! :)
    Kram!

    SvaraRadera