torsdag 13 september 2012

Sjuk :(

Då var det dags för den årliga höstförkylningen. Tidigare har jag bara blivit lite täppt i näsan precis när skolan drar igång men i år blev jag sjuk på riktigt. Så pass att jag inte kan träna, eller i alla fall inte vill riskera att träna. Har inte haft ont i halsen eller varit magsjuk eller liknande på flera år innan men nu mötta mitt immunförsvar sin överman (eller nåt...). Känner mig ganska pigg idag och i förrgår var det egentligen inte någon fara på taket heller men igår hade jag ganska ont i halsen så det var nog bra att jag inte tränade. Hade hoppats på att kunna göra ett till försök på tempocykeln nu på måndag då klubbmästerskapet i tempo körs. Denna gången utan att kunna skylla på hårt träningspass/festande dagarna innan. Ska testa att rulla lite imorgon för att se hur kroppen reagerar efter förkylningen och efter det bestämma mig för om jag ska vara med eller inte. Får väl ställa upp som flaggvakt/fotograf annars.

Börjar bli dags att skaffa saker så man kan fortsätta cykla under vintern. Så först och främst ska jag skaffa mig en cyclocross (en slags hybrid mellan landsvägscykel och mountainbike), sen måste man ju ha rätt kläder. Att klä sig ordentligt när man ska cykla i minusgrader i 4-5 timmar är ju inte helt enkelt. Hela paktet får kosta max ungefär 8-10 tusen, ganska liten budget med tanke på allt jag måste ha. Får kanske köpa Peder Larssons begagnade cyclocross men vet inte vad jag ska köpa för vintercykelkläder. Någon som har erfarenhet av att cykla på grusvägar med en massa snö i minus 10 och mörker? Vad ska jag ha för prylar/kläder för att det inte ska bli ett helvette?

PS: Tydligen var min vinst i Jämtland tillräckligt stor för att få en _liten_ artikel på cyclesport.se. Kul! Kanske dags för ÖCKs fotograf att införskaffa en bättre kamera? ;)

2 kommentarer:

  1. Tjenare!

    Höppe här. ALLTID surt med sjukdom när man är sugen på träning/tävling...Jag har ett par "Schwalbe"-däck för cyclocross med "nobbar" på, helt oanvända som du skulle kunna få för några hundralappar, sedan undrar jag om ni har butiken XXL i Umeå. Är svaret ja, så skynda dit och köp den lanpan som just nu kostar 499, istället för 800+. Det är en duktigt stark diodlampa med batteripack (perfekt att stoppa in när det är svinkallt ute).

    Gillade jag inte min egen Focus cyclocross så mycket skulle du kanske kunna köpa den, men vi får se :)

    Hörs!

    SvaraRadera
  2. Man tackar för erbjudandet, men jag lär ju köpa en helt ny cykel så jag hoppas jag får däck med på den :P Ja den ska vi ha här, får åka dit i helgen och kolla!

    SvaraRadera