lördag 9 mars 2013

Hektiskt dag


I morse var det uppstigning klockan fem i världens förmodligen minsta hotellrum. Sängen tog upp ungefär två tredjedelar av rummet, men lyxigare än så vill man ju inte ha det om man bara ska sova en natt. Jag hade redan checkat in online igår så nu återstod bara att lämna in bagaget. Jag hade fått avslag på att flyga med specialbagage, men cykeln var ju packeterad i en väska som håller måtten enligt sas hemsida och innehåller inget den inte får innehålla, men när jag ska lämna in den blir det trots det problem. Väskan var för stor för att checkas in. Jag blir skickad till nån tant och får stå och vänta i en halvtimme, sedan kommer hon ut och säger att jag inte får ta med väskan för att det är fullt med cyklar på flyget. Jag försöker förklara för tanten att jag inte vill checka in den som specialbagage vilket hon inte begriper, till slut hämtar hon en annan kvinna som hade lite bättre koll och jag får checka in min väska. Problemet är bara att den första damen jag pratade med drog ut på tiden så pass mycket att jag hade 10 minuter på mig tills planet gick. Jag blir inte stressad så lätt, men då var jag ganska stressad. 

Jag hinner med flyget och vi mellanlandar i Kastrup. Där träffar jag några av cyklisterna som ska med till Mallis, nämligen Marcus "Bamse" Ottosson, August Martin, Hannes Bergström och Hanna Nilsson. De är riktigt trevliga visar det sig! Vi pratar träning, plugg och en massa annat, varpå vi får reda på att planet vi ska åka hade något problem och fick inte starta. Danskarna trollar fram ett nytt plan som de tankar och flyttar allt bagage till, som de alltså redan lastat in i det trasiga planet, transporterar alla passagerare med buss till det nya planet och allt detta resulterar i en försening på ungefär en kvart. Bra jobbat Kastrup!

Vi landar i Palma och hämtar våra väskor och cyklar och tar en taxi ut till hotellet. Hotellet är fint och har en ännu finare utiskt över hamnen!
Vi delade upp oss i en äta nu cykla sen grupp och en cykla nu äta sen grupp. Gissa vilken grupp jag tog ;). Kebaben var sjukt god och kostade bara 45 kr! Här blir det nog fler luncher. När vi ätit och mekat klart med cyklarna var det äntligen dags att prova nya cykeln i 20 grader och strålande sol.

Känslan när man kör ute med racern för första gången på säsongen är magisk, och att få göra det i cykelparadiset nummer ett med en helt oanvänd Bianchi går inte att beskriva. Utan att värma upp rycke jag och Hannes upp för branten utanför hotellet och det kändes verkligen som man flög upp efter alla timmar med dubbdäck i slask.


Idag var bara ett litet smakprov, imorgon drar vi igång lite mer på allvar. Ser fram emot det. Nu är det dags för middag och sedan läggdags, ses imorgon!

5 kommentarer:

  1. Man är het om man sätter på sig hjälmen redan i transfer bussen:)
    Anders
    GCK

    SvaraRadera
  2. haha ja, eller så litar man inte riktigt på den lite galna busschauffören :P

    SvaraRadera
  3. Inte för många Söner Burger nu! :) Ha ett kul läger!

    SvaraRadera
  4. Vem är hon i bussen med hjälmen på?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Någon random, var nästan bara cyklister på planet :P

      Radera